In de eerste paar regels op een pagina moet direct alle informatie staan waar uw lezer naar zoekt. De haastige internetsurfer heeft het namelijk druk en is ongeduldig. Hij klikt snel weg als uw tekst hem niet biedt wat hij verwacht. Maar let op! Het betekent niet dat hij ook snel is.
De gemiddelde mens leest op een scherm ongeveer de helft langzamer dan wanneer hij op papier leest. Snel informatie willen en langzaam lezen: dat botst. Bied daarom de informatie aan in de omgekeerde piramidevorm. Probeer daarbij zo veel mogelijk te zeggen, met zo weinig mogelijk woorden.
Ga in uw webtekst altijd uit van de voordelen voor uw klant. Producteigenschappen benoemen is prima, maar koppel daar altijd het voordeel voor uw klant aan. Kost dat u veel hoofdbrekens? Ik verzorg graag uw tekst. Neem contact met mij op !
Samenwerking met RETO uit Soest
Bij de start van Woordvaardig in juli 2013 ben ik een samenwerkingsverband aangegaan met het bekende internetbureau RETO uit Soest. Dankzij de samenwerking tussen RETO en Woordvaardig profiteren wij van elkaars netwerk en expertise en...kunnen onze wederzijdse klanten en relaties daar weer hun voordeel mee doen. RETO is sinds 2001 het adres voor praktisch alle internetgerelateerde diensten. RETO ontwikkelt van front-end webdesign tot complexe database-applicaties.
Op het Internet draait alles om communicatie, om uw bedrijf te onderscheiden levert RETO maatwerkoplossingen, toegespitst op uw organisatie. Van elke opdracht is iets unieks te maken. Het Internet met een uitgebalanceerde strategie voor u laten werken, daar is het full-service internetbureau RETO sterk in.
Wilt u naast een goede tekst ook uw website professionaliseren? Ik breng u graag in contact met RETO.
Nieuwegracht 13 • 3763 LP Soest • 06 - 23 22 67 03 • info@woordvaardig.nl